Τρίτη 28 Ιανουαρίου 2014

Προκηρύσσεται η Υποθαλάσσια Ζεύξη Λευκάδας


Της Μαριάννας Τζάννε
Την περιπετειώδη εργολαβία της Αμβρακίας αλλά και τα εργοτάξια της Ιόνιας Οδού που συνδέει το Αντίρριο με τα Γιάννενα επιθεώρησε χθες ο υπουργός Υποδομών κ. Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, εντείνοντας τις επισκέψεις του στα εργοτάξια των μεγάλων έργων.

Ο αυτοκινητόδρομος Αμβρακίας, μήκους 48,5 χλμ. και προϋπολογισμού 180 εκατ. ευρώ ξεκινά από το Άκτιο και καταλήγει αρχικά στην Εθνική Οδό Αντιρρίου – Ιωαννίνων, με την οποία συνδέεται ανισόπεδα, και στη συνέχεια στην υπό κατασκευή Ιόνια Οδό. Με τον άξονα αυτό, η Κεντρική Ελλάδα και η Μακεδονία συνδέονται με τα παράλια του Ιονίου και το αεροδρόμιο του Ακτίου.

Ο υπουργός δεσμεύτηκε για την επιτάχυνση των εργασιών του αυτοκινητοδρόμου που έχει ανατεθεί στον όμιλο Μαρούλη με τέσσερις ξεχωριστές εργολαβίες (ΑΕΓΕΚ – Ιόνιος Τεχνική) που πριν ένα χρόνο κινδύνευσε να κηρυχθεί έκπτωτος λόγω των μεγάλων οικονομικών προβλημάτων που αντιμετωπίζει αλλά και την απόδοση σε κυκλοφορία κατά τμήματα. Ταυτόχρονα ανακοινώθηκε ότι δρομολογούνται δύο ακόμη σημαντικά έργα της περιοχής που είναι η σύνδεση της Λευκάδας με τον οδικό άξονα «Άκτιο – Ιόνια Οδός» και η υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας που έχει αναβληθεί τουλάχιστον τρεις φορές.

Το έργο Σύνδεση της Λευκάδας με τον οδικό άξονα «Άκτιο –Ιόνια Οδός» πρόκειται να βελτιώσει την προσπελασιμότητα του νησιού των Επτανήσων και να αποφέρει σημαντικά οφέλη στην τοπική κοινωνία και στον τουρισμό της περιοχής. Το έργο, προβλεπόμενου κόστους 38 εκατ. ευρώ, θα προταθεί για χρηματοδότηση από το νέο κοινοτικό πλαίσιο στήριξης. Αντίστοιχα η Υποθαλάσσια ζεύξη της Λευκάδας, θα κοστίσει 80 εκ. ευρώ και θα περιλαμβάνει μαρίνα μεγάλων σκαφών. Η εκδήλωση ενδιαφέροντος προβλέπεται τον ερχόμενο Μάιο.

Στην συνέχεια ο κ. Χρυσοχοίδης επισκέφτηκε τα έργα της Ιόνιας Οδού για τα οποία έχει κατασκευαστεί το 30% και έχουν απορροφηθεί πόροι 270 εκ. ευρώ. Όπως ανακοινώθηκε με την επανεκκίνηση των εργασιών απασχολούνται πλέον στο έργο άμεσα 550 εργαζόμενοι (400 εργαζόμενοι στα εργοτάξια κατασκευής και 150 στις μελέτες και στην υποστήριξη του έργου). Αναμένεται ότι σε πλήρη ανάπτυξη, δηλαδή εντός του 2014, ο αριθμός των άμεσα απασχολούμενων στο έργο να φθάσει τα 4.000 – 4.500 άτομα. Πρόκειται πάντως για εντελώς διαφορετική εκτίμηση καθώς πηγές της κοινοπραξίας έλεγαν στο newmoney πριν από μία εβδομάδα ότι έως το τέλος του έτους και στις δύο παραχωρήσεις που έχει αναλάβει η ΓΕΚ-Τέρνα (Ιόνια Οδό και Ε65) θα απασχολούνταν περί τις 3.000 εργαζόμενους.

Στη συνέχεια ο υπουργός ΥΠΟΜΕΔΙ, επιθεώρησε τα υδραυλικά έργα της Αμβρακίας και συγκεκριμένα τις διώρυγες Αμβρακίας και Αμφιλοχίας. Τα έργα έχουν συνολικό προϋπολογισμό 40 εκατ. ευρώ και αφορούν στην κατασκευή αγωγού μεταφοράς νερού δυτικά του Αχελώου με σκοπό την ύδρευση – άρδευση κοινοτήτων επαρχίας Βάλτου Ν. Αιτωλοακαρνανίας. Το έργο αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2014.

Η κατασκευή των εγγειοβελτιωτικών έργων (Διώρυγα Αμβρακίας –Αμφιλοχίας και Σήραγγας Βάλτου) επιλύει το υπάρχον πρόβλημα μεταφοράς και διανομής του αρδευτικού νερού στις αγροτικές περιοχές του δήμου Αμφιλοχίας. Υπάρχουν όμως και περιβαλλοντικά οφέλη καθώς μειώνεται σημαντικά η σπατάλη αρδευτικού νερού και υπάρχει σημαντική μείωση της απαιτούμενης ετήσιας ηλεκτρικής ενέργειας λόγω της μείωσης της κατανάλωσης νερού.

Χθες δόθηκε σε κυκλοφορία από τον υπουργό ΥΠΟΜΕΔΙ και η σήραγγα Αγίου Ηλία. Το κόστος της σήραγγας και των οδικών συνδέσεων ανήλθε σε 35 εκατ. ευρώ. Η επίδραση του έργου στην ασφάλεια μετακίνησης είναι σημαντική αφού πλέον, μια διαδρομή 15 χλμ. συντομεύεται περίπου σε 7 χλμ. και αντί για 20 λεπτά η απόσταση διανύεται με ασφάλεια σε 5 λεπτά. Επίσης αναμένεται να προσφέρει νέα διέξοδο στην ασφαλή μεταφορά της αυξανόμενης βαριάς μεταφορικής κίνησης σύνδεσης της Ιόνιας Οδού με το εμπορικό λιμένα στο Πλατυγιάλι και τον Αστακό.

Τελευταία στάση του υπουργού ήταν η τοποθεσία Κλόκοβα της ΕΟ Αντιρρίου – Ιωαννίνων. Η περιοχή λόγω του ανάγλυφου του εδάφους αποτελεί το πιο δύσκολο σημείο στην πρόσβαση για τη Δυτική Ελλάδα. Το ΣτΕ ακύρωσε τους αρχικούς περιβαλλοντικούς όρους του έργου και για το λόγο αυτό προκρίθηκε η λύση των δίδυμων σηράγγων, μήκους 3 χλμ. έκαστη.

Πηγή: www.newmoney.gr via www.kolivas .de

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου